Е-квиток у Львові: покращення чи чергові обіцянки

Сер 03 2016 Опублікував в Е-Квиток, Транспорт

Для впровадження е-квитка у Львові влада нашого міста отримає 10 мільйонний кредит від ЄБРР. 032.ua спробував розібратись, що зміниться з впроводженням е-квитка у Львові, коли запрацацює та система і як вона працюватиме.

Коли варто очікувати на появу е-квитка у Львові?

Про запровадження єдиного електнонного квитка у громадському транспорті Львова говорили вже давно. І лише цього року влада місто спромоглася втілювати слова у реальні дії. Восени цього року у Львові хочуть оголосити тендер аби визначити компанію, яка буде займатись втіленням проекту у життя. Втім, відчути на собі переваги еквитка львів’яни зможуть лише у 2018 році.

“Сам процес реалізації та наповнення його змістом розпочнеться у 2017 року. А процес буде розділений на кілька етапів”. – розповідає директор ЛКП “Львівавтодор” Олег Береза.

Після того, як у Львові визначать компанію, яка впроваджуватиме е-квиток, розпочнеться практична реалізація проекту.

“Це відбуватиметься приблизно рік часу, поки перевізники обладнають свій траснпорт необхідною технікою. А потім все залежатиме від влади міста”, – зазначив керівник відділу впровадження електронного квитка «Львівавтодору» Сергій Журбенко.

Як працюватиме е-квиток.

У планах міста – електронний квиток має запрацювати одразу на всіх видах транспорту у Львові. Для цього у автобусах, маршрутках, тролейбусах та трамвая встановлять спеціальні валідатори. До них пасажири підноситимуть спеціальну картку, а валідатор зчитуватиме інформацію і зніматииме гроші з рахунку.

“За системою е-квитка, пасажири матимуть право на певний час поїздки. Наприклад 60-70 хвилин. Пересадки між маршрутами будуть безкоштовними. Основним видом квитка стане пластикова картка. Паралельно із новими картками будуть діяти і паперові квитки, в основному вони будуть існувати для туристів. Реалізовувати їх може сам водій, вони будуть обліковуватись через спеціальні системи, і їх легко контролювати”, – розповідає Сергій Журбенко.

Платитимо менше чи більше?

Оплата за проїзд для львів’ян стане більшою. У міськраді розглядають варіант із рівною ціною на усіх громадських перевезеннях міста.

“Ми пропонуємо робити ціну у п’ять гривень. Проте існуватиме система знижок у купівлі пакета поїздок, наприклад, на тиждень, місяць чи рік. На що більшу суму поповнюватиметься картка, то дешевше коштуватиме одна поїздка”, – продовжує Журбенко.

Що буде із пільговиками.

З провадженням єдиного електронного квитка за проїзд у громадському транспорті Львова, постає гостре питання щодо перевезення пільгових категорій населення.Тепер організатори проекту мають вирішити питання перевезення пільговиків, не забувши про їхні інтереси та права.

Наразі у Львові та області нараховується близько 300 000 пільговиків. І така кількість пільгових категорій населення може суттєво вплинути на окупність проекту.

“Є два шляхи вирішення цього питання: якщо все залишається так, як зараз, ми отримаємо чіткі дані про кількість перевезених пільговиків. Вони матимуть картки, які не треба буде поповнювати, під час поїздки у транспорті вони користуються картками, дані обліковуються і ми маємо інформацію про кількість пільговиків. Відповідно, ми можемо вимагати від Кабміну повної компенсації цих витрат. Інший варіант – монетизація пільг. За проїзд будуть платити всі, а пільгові категорії населення отримають певну суму, яка має компенсувати їхні витрати на проїзд”, – зазначає Сергій Журбенко.

Які переваги електронного квитка.

  1. Після появи електронного квитка, у Львові зміниться принцип оплати за послуги перевізників. Тепер перевізники збираимуть плату не за кількість пасажирів, яких перевезли за добу, а за пройдені кілометри. Є надія, що тоді водії транспорту перестануть під нав’зяку набивати маршрутки пасажирами аби зібрати якомога більше грошей.
  2. Аби більше заробляти, перевізники мають оновити траснпорт і поліпшити умови перевезння. Говорити про стан громадського транспорту у Львові, напевно, говорити не варто. “Для цього у перевізників буде стимул. Ми зробимо так, що перевізник, який оновив техніку, отримуватиме за 1 км 22 гривні, а перевіник, котрий залишив на маршруті старі автобуси – 15 гривень. Тобто, перевізники самиі зрозуміють, що їм вигідніше поліпшити умови перевезення у Львові”, – говорить Сергій Журбенко.
  3. Пересадки з громадського транспорту будуть безкоштовними. “Більшість маршрутів у години пік до центру доїжджає за хвилин сорок, тож за відведені 60 хв. спокійно можна буде пересісти на інший транспорт. До того ж зміниться система оплати, і водіям невигідно буде чекати на зупинках, поки напхається якомога більше людей, бо він зіб’ється з графіка й не отримає повну суму за рейс, а лише відсотків 80 або й менше, залежно від того, на скільки відхилятиметься від графіка”, – розовідає активіст організації «За якісний транспорт» Ростислав Васюта.
  4. Водій відтепер має слідкувати за дорогою, а не збирати гроші із пасажирів, постійно відволікаючи свою увагу.
  5. З провадженням е-квитка, у Львові сподівються вивести бізнес перевізників із тіні. Адже відтепер усі вони матимуть змогу працювати легально, встановши валідатори у свому транспорті. Техніку безкоштовно надаватим міськрада Львова.

Джерело

Один коментар

  • небайдужий коментує:

    Це давно потрібно зробити,але спокуса рокрадання державної субвенції не давала.Вплив пільговиків на окупність проекту брудна брехня для виправдання збільшення тарифів,бо реальні доходи навіть при існуючому тарифі виростуть в декілька разів завдяки обліку пасажиропотоку.Але залишення паперових квитків і оплата перевізникам за кількість проїханих кілометрів,а не перевезених пасажирів це величезна діра для зловживань,яка зведе на нівець весь позитив нововведення.