Як організовані перевезення людей у Ляйпцигу?

Лют 02 2015 Опублікував в Транспорт

http://i.imgur.com/lFPDxxJ.png

Отримали доводі детальне пояснення про роботу транспорту у Ляйпцигу – схожому на Львів місті у Східній Німеччині. Ділимось з читачами.

Місто володіє компанією з довгою назвою “Сервісно-транспортна компанія Ляйпцига“, котра в свою чергу складається з трьох дочірніх підприємтсв змішаної форми власності (комунальні, акціонерні, …):

  • KWL – займається водопостачанням та водовідведенням
  • SWL – електрика та центральне опалення
  • LVB – згідно контракту до 2029 року займається міськими пасажирськими перевезеннями

http://i.imgur.com/BH5G95w.png

Остання компанія нас і цікавить. Крім міських маршрутів вона займається ще й деякими міжміськими та приміськими, аби отримати дотаковий дохід від контрактів із прилеглими населеними пунктами.

У Німеччині замовником перевезень є місцева влада, котра платить перевзіникам за виконану роботу (за вчасно виконані рейси, якщо точніше). Ніяких приватників на власному транспорті, що нафаршировують салон бо їм “треба здати касу“.

Так ось, повернемось назад: у 2014-ому році збиток компанії склав 45 млн EUR, що значно менше ніж збиток за 2003-ій рік – 68 млн EUR.

Продаж квитків, абонементів та доходи від реклами складають 90 млн EUR. Близько 75% витрат компанії покривають продажі квитків й абонементів.

І тут важливий ньюанс – збиток компанії покривається за рахунок доходів інших дочірніх компаній. Тобто, по суті, у тарифи на тепло, електрику й водопостачання закладено компенсацію збитків транспортній компанії. Таким чином усі мешканці міста скидаються з своїх кишень на трамваї й автобуси. І це, насправді, дуже непогане рішення. Принаймні це виглядає цікавіше ніж банальне викидання грошей із міського бюджету.

Ну і ще кілька фактів:

Рухомий склад. Німці ощадливі, у них досі їздять модернізовані впродовж 90их років круглі трамваї Tatra 1978-1986 (у нас колись схожі їздили). Вони про них дбають.

http://i.imgur.com/6n2FwX6.png

Кількість перевезених пасажирів. Росте звісно ж. Немає що додати. Хіба що – це не дивно при такій тарифній політиці. У них навтіь є спеціальні ласі пропозиції для автомобілевласників!

http://i.imgur.com/0CvVZnk.png

Ну і трішки статистики

http://i.imgur.com/lFPDxxJ.png

  • 13 трамвайних маршрутів, 61 автобусних (судячи з кількості це разом з при- та міжміськими)
  • 218 км чи то колій чи то сумарної довжини маршрутів
  • 73 млн EUR з продажу квитків й абонементів у 2011 році
  • 134 млн пасажирів у 2011 році
  • 900 працівників в одному лише транспорті і понад 2300 людей у всьому об’єднанні
  • зональні тарифи, безкоштовні пересадки, величезний вибір тарифних можливостей для пасажирів

Для порівняння, Львів:

  • 10 трамвайних маршрутів 70км ліній (+ 11км [5,5 в один бік] будується на Сихів)
  • 70+ одинарних вагонів (більшість – у доволі жалюгідному стані)
  • 10 тролейбусних маршрутів 117км ліній 60 тролейбусів
  • близько 400 працівників в одному лише ЛЕТ, вражаюча ефективність -_-
  • при цьому покриття електротранспорту в нашому місті (яке в 2,5 рази менше Ляйпціга і при цьому має на 200 000 більше мешканців) – значно гірше! Більшість радянських спальників забезпечені тільки маршрутками, подекуди трапляються тролейбуси, і лише на Кн. Ольги їздить трамвай.
  • квитково-абонементна система відсутня (автобуси) або знаходиться на рівні Середньовіччя (ЛЕТ)

Про прибутки ЛЕТ навіть не знаю чи варто щось писати – тут все написано.

P.S. ось так вони колії реконструюють – роблять їх зеленими. Привіт, Сихівський трамвай, який завдяки нашим проектантам буде тупо бетонкою -_-

Один коментар