Медаль за винахід велосипеда. Трохи.

Чер 09 2015 Опублікував в Е-Квиток, Транспорт

У Івано-Франківську в обмін на підвищення тарифу вдалось вибити покращення для мешканців. Давайте почитаємо які:

тепер всі автобуси можна буде бачити в режимі онлайн, і відповідно відслідковувати, скільки часу залишилось до прибуття автобуса на вашу зупинку. побачити це можна на сайті з абсолютно ідіотським доменом http://iv-frankivsk.dozor-gps.com.ua/ua/iv-frankivsk і з незрозуміло чому російським інтерфейсом на стартовій сторінці. а також на сайті ізівей http://www.eway.in.ua/ua/cities/frankivsk/routes яким я буду користуватись, поки дозор не зробить номальний домен і інтерфейс. (хоча саме дозор – надавач послуг). я користувався цим в Кракові і Відні. це неймовірно зручно!!! взагалі відпадає необхідність чекати на зупинці, якщо знаєш, скільки до неї йти. плюс – це чудовий інструмент контролю. тепер абсолютно всі переміщення автобуса в робочий час фіксуються диспетчерським пунктом в МВК. відмазатись в них вже не вийде апріорі. ніяк. хіба Що дійсно вагомі причини будуть. типу ДТП.

квитки з серійним номером. це прорив, і останні 2-3 тижні продемонстрували їх гостру необхідність, коли стається пригода, а відшкодовувати пасажирам шкоду ніхто не збирається. тепер цього не буде. тепер квиток не просто водій зобов’язаний видати, а пасажир зобов’язаний взяти, інакше може натрапити на інспектора, який оштрафує його на 80 грн. це теж та Європа, про яку всі так багато говорять. у Відні в метро висить табличка. на якій пише: “ми проаналізували ВСІ причини, через які Ви не купили квиток, і дійшли висновку, що вам все одно доведеться сплатити штраф”. коротко, з гумором, але чітко і без відмазок. це порядок. і це правильно!

“нульові квитки”. це теж відповідь на моє питання, “а що з пільговиками у разі ДТП?” для них будуть впроваджені нульові квитки, які їм будуть давати безкоштовно, але які будуть виконувати функцію підтверджуючого проїзд документу. як і платні квитки. якраз на випадок надзвичайних ситуацій. платні і нульові квитки – це також нарешті чіткий інструмент для обліку пасажиропотоку, який через спеціальну програму буде вести департамент транспорту. це дозволить в тому числі і точно аргументувати рентабельність, а отже і ціну проїзду.

водії будуть мати стандартного вигляду форму. вона проста, зручна, і цілком симпатична. поки що є лише літній варіант – футболки. але до зими ще трохи часу є:) це теж хоч на перший погляд і не такий вагомий, але крок вперед.

В цілому все це звучить дуже круто. Особливо на фоні того, що Львів публічний показ транспорту успішно завалив через торпедування цього діла перевізниками зі всіх сил. Мабуть у Франківську перевізгники не ганяються між собою :)

Але перейдемо до найцікавішого. У нас же квитків тупо не видають, бо нікому це нафіг не здалось. Ні пасажирам, на водію. Ось що придумали франківчани:

чи не буде так, що джипіесу немає, квитків немає, а він хоче 4 грн? буде. якщо ВИ позволите. Смушак дуже чітко і однозначно сказав: немає квитка – проїзд 2 гривні. і скаргу. обов’язково. з такими водіями, в разі вимагання ними 4 грн за проїзд буде розірвана угода, і справа піде в прокуратуру і транспортну комісію. тому насправді вам не обов’язково навіть бачити, чи є там джипіес пристрій в салоні. якщо є квиток – значить є і він.

Ось тут я і згадав про винахід велосипеда. Вкотре замість культурної схеми з наймом перевізників місто успішно переклало з себе цей тягар на перевізників й пасажирів. Вкотре спереду будуть лежати квиточки, які можна буде собі взяти у довільній кількості. Хоч рулон. Це Україна. Нам не потрібен досвід Польщі. У нас свій шлях. При чому через дупу винахід велосипеда.

А ще я ніфіга не зрозумів про “нульовий квиток“. Хочу побачити законодавчу норму, якою вони це обгрунтовують. А ще цікавіше які контролери це перевірятимуть. Пояснюю законодавчу проблему:

  • у цій прекрасній державі пільгове посвідчення – це єдиний документ, який має мати при собі пліьговик. Нічого не сказано про те, що він повинен мати якийсь квиток. Немає ні слова про те, що місце влада на свій розсуд може розширювати список документів, які має мати при собі пільговик
  • у автобусах не може бути контролерів. Вони не описані у жодному документі чи законі. У трамваях-тролейбусах можуть. А у автобусах – ні.

Коментарі відключені для цього запису