Останній тиждень був суцільною медіа-підготовкою перевізників до громадських слухань. Вони встигли і поплакатись, і показати змову з управлінням транспорту і навіть вкотре пообіцяти пакращення перевезень.
Спочатку перевізники вирішили пожалітись, що законодавство не дозволяє штрафувати зайців, а отже бригади контролерів – це абсурд й дармова трата грошей:
Цивільний кодекс на сьогодні не врегульовує того, як працівники ЛКП «Муніципальна дружина» мають штрафувати львів’ян за безквитковий проїзд у міських автобусах. «Ми працюємо безпосередньо з водійським складом, щоб квитки пасажирам видавали без контролерів».
«Ми працювали з «Муніципальною дружиною» півтора місяця і певний ефект отримали. Однак ми звертались в органи місцевого самоврядування, щоб «Муніципальна дружина» отримала право накладати адміністративні штрафи за безквитковий проїзд. Ми отримали інформацію, що пасажири, коли їм кажуть брати квиток, часто кажуть: «Навіщо нам це сміття».
Однак Цивільний кодекс на сьогодні не врегульовує цього питання: «Хоча передбачено розміри штрафів, але як їх накладати – трактування немає».
Правильно – всі проблеми із законодавством, владою й пільговиками слід вирішувати за рахунок платоспроможного населення міста. Молодці.
Далі краще – устами заступника начальника УТіЗу перевізники доносять до нас, що тариф їх збитковий і вони займаються благодійністю. Мало того – виявляється за останній місяць якість перевезень покращилась:
Плата за проїзд у міських автобусах Львова з часом має зрости. «Теперішній тариф, ми розуміємо, не дозволяє розвиватися перевізникам, а лише дає змогу підтримувати теперішній стан», – сказав 5 червня заступник начальника управління транспорту Львівської міськради Олег Вілюра.
Разом з тим, він зауважив, що за останні три місяці якість перевезень у Львові покращилась. Такий висновок, каже чиновник, можна зробити за зменшенням кількості скарг на «гарячу лінію» міста.
Учора в обід (тобто зовсім НЕ час пік) я їхав у набитому душному Богдалоні і саме відчув це покращення на своїй шкурі. Дякую! На десерт пан Вілюра нагородив журналістів реплікою, достойною самого Черновецького!
Також він не забув сказати, що вечірні рейси вкоротять і колись-колись введуть е-квиток 🙂
В управлінні транспорту Львівської міської ради можуть переглянути у бік зменшення кількість міських автобусів, що курсують у вечірній час.
«Але будемо жорстко контролювати виконання таких змінених графіків. Ввечері не треба, щоб автобус курсував щовісім хвилин – нехай буде кожні 20 хвилин, але щоб був», – пояснив Олег Вілюра.Загалом, додав він, у Львові є низка маршрутів, де неоптимально складені графіки.
Водночас, він повідомив, що на сьогодні у міськраді опрацьовують питання введення електронного квитка для розрахунку за проїзд.
«Тобто оплата електронною карткою, яка напевно буде диференційованою – залежно, куди і звідки їхати. Очевидно, буде розроблено зонування: залежно від зони буде визначена вартість квитка. Це поки на рівні написання технічного завдання, це ще не пропозиція», – сказав він.
Перевізники аби підсолодити підвищення ціни пообіцяли щось просто неймовірне – мити автобуси щодня!
Перевізників Львова зобов’яжуть не випускати на рейс автобуси, які не пройшли санітарно-гігієнічну обробку, тобто без миття у салоні. «Вони обов’язково повинні проходити цей процес», – сказав 5 червня голова ЛОО «Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників» Іван Велійка.
«Безпосередньо йде робота з водійським складом, щоб водій приходив на роботу охайно вдягнутий, дотримувався норм поведінки, коли він знаходиться на робочому місці.
На запитання про те, як карають водіїв, які влаштовують перегони в боротьбі за пасажира, Велійка відповів, що для цього є ДАІ – аби карати.
Також він наголосив, що більше, як за тиждень у міських автобусах знімуть фіранки: «Ми вже неодноразово давали завдання, що в автобусах мають бути зняті фіранки – це не квартира. Це – пилозбірники».
На запитання про сидіння у автобусах, багато з яких не мають ручок, аби пасажири могли триматись за них, натомість є великі м’які спинки, Велійка прокоментував: «Якщо автобуси випущені заводом і атестовані на предмет того, що може використовуватися для регулярних перевезень, ми на це не впливаємо».
Зустрінемось на громадських слуханнях, панове перевізники.
Правильно. Так їх. Бо смішно усі роки чути про те, який це збитковий бізнес. І чомусь така жорстка конкуренція за маршрути, і перевізників все більше й більше..