Дві новини про цілком буденні події у Польщі, які неможливі в Україні 🙁
1. У Любліні шукають перевізника на 8 років з новими автобусами
http://www.transport-publiczny.pl/wi…sow-51350.html
В польському Любліні (350 000 мешканців) шукають перевізника на наступні 8 років, який має виконати транспортну роботу на 17,5 млн кілометрів на 11 міських маршрутах.
Транспортні засоби: 10 автобусів довжиною 12 метрів, 20 автобусів довжиною 18 метрів.
Крім того всі автобуси мають бути нові, низькопідлогові, з двигуном ЄВРО-6, кондиціонери, табло.
До конкурсу допускають перевізників, які впродовж трьох останніх років обслуговували міські маршрути і наїздили не менше 5 млн кілометрів.
Найважливішим критерієм конкурсу буде вартість автобусо-кілометра.
2. У Варшаві мерія підписала контракт з приватним перевізником на 8 років
http://www.transport-publiczny.pl/wi…nia-51347.html
Перевізник зобов’язаний впродовж 6 місяців закупити 50 автобусів довжиною 9 метрів та 50 автобусів “гармошок” довжиною 18 метрів і випустити їх на відповідні маршрути.
Головним критерієм конкурсу була ціна за 1 кілометр!
Другим критерієм вік і стан автобусів.
Виграв конкурс вже всім відомий перевізник Mobilis, який працює в трьох містах Польщі та на міжміських напрямках.
Отже вартість 1 км склала:
– 6,77 zł для коротких автобусів
– 8,29 zł для автобусів-гармошок
Впродовж року кілометраж всіх автобусів складе ~ 8 млн кілометрів.
Висновок
Перевізник отримає оплату за виконану транспортну роботу з міського бюджету! Водіям як і керівництву байдуже куди і коли їздити та кого возити. Хоч повний автобус дров.
Варто зауважити, що комунальний перевізник у Варшаві теж є і він монополіст. Всі трамвайні маршрути та більшість автобусних у власності MZA Warszawa, що відповідно є власністю міста.
Звісно з бюджету міста таким самим чином оплачується робота цього підприємства – за виконану транспортну роботу.
Висновок простий: нормальний громадський транспорт там де його наймають.