Нічні рейси – шанс для е-квитка

Кві 29 2015 Опублікував в Е-Квиток, Транспорт

Управління транспорту разом із Об’єднання Самопоміч хочуть реабілітувати нічні маршрути в нашому місті. Спробуємо розібратись чи можливо це і на яких умовах.

В принципі нічого нового, це вже було:

Нічні рейси працювали з 23.00 год з інтервалом руху 1 година. Кожен з рейсів відправлявся за своїм маршрутом о 23.00, 24.00 та 01.00 год.

Чи пам’ятаєте чому перестали їздити? Причин було кілька:

  • тариф у 2 грн робив це діло економічно недоцільним
  • таксистам дуже не подобались дешеві конкуренти

Звісно основною причиною була перша. Це було настільки збитково, що водії ігнорували розклад відправлення й чекали поки автобус напакується. Звісно це призвело до відтоку клієнтів (кому охота чекати невідомо скільки часу?), особливо з проміжних зупинок (автобуса ж невідомо скільки чекати). Система увійшла в “замкнуте коло“: недотримання графіку руху -> менше пасажирів -> недотримання графіку руху -> … і цілком прогнозовано загнулась.

Чи планують зараз щось принципово міняти? Схоже, що ні (хоча обіцяли подумати). Плануюють лише довести тариф до доволі високих цифр (типу 10грн). В цілому ж місто вперто не бажає перейти на єдино-можливий варіант: оплату послуг перевізників замовником перевезень, тобто містом. Ми про це уже писали (1, 2, 3) і навіть наводили приклади з-за кордону, де ця система давно працює (Польща, Німеччина).

Ми усеодно повинні перейти на таку систему протягом 2017-ого року. Тож нічні рейси можуть і повинні стати таким собі випробувальним майданчиком майбутньої системи взаєморозрахунків. Мала кількість автобусів – це менші інвестиції і ризики для міського бюджету. Та й у випадку якщо всі нічні маршрути обслуговуватиме комунальне АТП-1, то бюджетні кошти, по суті, залишаться в місті й підуть на розвиток міського транспорту.

Звісно було б круто ще й забезпечити безкоштовну пересадку між маршрутами. Можна й без повноцінного електронного квитка наразі, у АТП-1 є позитивний досвід використання спеціальних паперових квитків для пересадок. Його скасування – винятково політична забаганка керівництва комунального АТП 🙁

Підсумуємо: ми вважаємо, що нічні рейси можливі лише на умовах оплати містом послуг перевізника. Ми глибоко переконані, що будь яка інша схема співпраці є винаходом чергового велосипеда а також тимчасовим рішенням, яке не протримається й одного місяця.

Потролити управління транспорту можна у facebook. Також можна пройти опитування щодо маршрутів, розкладу їзди, тарифу і т.д.

Коментарі відключені для цього запису