Знову громадські слухання

Бер 26 2014 Опублікував в Е-Квиток, Транспорт

І знову громадські слухання, як і рік тому. Офіційна назва «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів у міському автомобільному транспорті», по суті – легалізація тарифу “3грн”.

Офіційна причина – пора. Ціни на паливо та запчастини виросли внаслідок валютного стрибка. Ну що ж, справедливо. Не маємо чим заперечити.

Тим не менше вже традиційно напишемо, що поточна система громадського транспорту це нещасна пародія на власне громадський транспорт і не має нічого спільного із європейськими традиціями. Єдиним адекватним варіантом в наших умовах (приватники + комунальний транспорт) був, є і буде електронний квиток й покілометрова оплата послуг перевізників з боку міста. Ми про це вже звісно ж писали.

Крім того можна почитати про 2 попередні слухання (зимові і літні) на цю ж тему за 2013ий рік, де домоглися дотування перевізників із міського бюджету. Тариф було втримано.

Також для загального розуміння підходу до громадського транспорту в місті дуже радимо статтю Антона Буслова, яку ми переклали.

До речі – у тоталітарній Москві й не менш тоталітарному Мінську існує е-квиток. Ну але це звісно не для таких вільних людей як ми. У нас свій, особливий, шлях винайдення колеса.

А, ну і щоб викликати неконтрольований приступ агресії в читачів – коротке відео з Любліна (Польща, населення як у Львові):

  • Автобуси та тролейбуси їздять однаково швидко і не дуже повільніше від приватного транспорту.
  • Табло з часом прибуття, акуратні зупинки, є наклеєні реальні розклади руху
  • Під’їздять впритул до бордюра і в сам кінець зупинки (от невже для цього треба тариф підвищувати?)
  • Не стоять на зупинках по 5хв.
  • Квитки можна купити в автоматах як всередині, так і на зупинках, приймається як готівка так і кредитки.

До зустрічі на слуханнях!

коментарі 4

  • Ігор сказав:

    Знаєте , я готовий платити і більшу суму, але за відповідні послуги. А не за те, що “зажрані” водії напихають автобус до такої степені, що потім і вийти не можливо… Мало ???
    Я вже замучився, доїжджати на роботу з зіпсованим настроєм і злим на весь світ, через те що водії влаштовують “проміжні”???? зупинки впродовж маршруту по 5-10 хвилин. Що це за фігня така ?
    Паління ??? Я звичайна і сам палю, но не в транспорті “набитим” людьми. Чому це не діє на усіх перевізників? І тут правила для декого рівніші ?

    Як на мене, Е-квиток це хороша штука, але на разі … невже, міськрада не може дозволити собі нормального логіста ? Щоб якось впорядкувати хаотичний рух маршрутних таксі… то їх 100500 на зупинці то чекаєш 20 хв доки приїде наступна партія (100500), що це за фігня ? Графіки ? нє, нє слишал (с) …

    Зупинка біля Кумпаля, на Чорновола, це просто аншлаг маршрутних автобусів. Медом помазано шо вони і вздовж і впоперек і раком і боком впинаються туди…
    І ще, запитання до таксі…якого млого приватні ТЗ роблять на автобусних зупинках? Де ж наше доблесне ДАІ ? трясе людей в Зимній Воді за те що немає презерватива в аптечі ?

    • Мирослав сказав:

      І тут саме час понаганяти на міську владу, котра з 2009ого року до нині не зробила ніяких кроків щодо оплати послуг перевізників по пробігу транспорту. Це б їх змусило і графіків дотримувати і на зупинках не стовбичити. http://ekvytok.lviv.ua/reversed-pay-system/

  • Михайло сказав:

    Почну з деяких уточнень:
    1. Причиною підняття цін, як мінімум, може бути інфляція. Вона в нас в рік 10-15%, соціальні та інші виплати індексуються по курсу інфляції, хліб дорожчає і так далі… тобто треба розуміти, що якщо фактична ціна не збільшується протягом тривалого часу, то реально це означає здешевлення. Для прикладу я раніше дивувався чому це в Копенгагені чи Дубліні вартість буде умовних 2.85, мені б простіше вже платити 3… аж поки одного дня ціни не підняли на 8.65!!! відсотка. Не знаю чи це через інфляцію чи ще там щось, але якось треба було ж нарахувати аж з точністю до сотих.
    2. Що таке традиції європейського громадського транспорту? Його в нас ніколи не буде (навіть по 100 грн) з теперішньою культурою водіння і загальним станом дорожньої інфраструктури, і ось чому:
    – проблема паркування. Де в Европі паркують як попало?
    – проблема логістики. І тут справа не в тому, що маршрути неправильні, вони якраз нормальні (хоча кожен вважає обовязком на них нарікати, бо їм треба було вивчити нові номери), але неправильно, що по одній вузькій дорозі їдуть і авта, і тролейбуси і автобуси і зустріна смуга, та ще й паркуються на узбіччі. В якій Европі ще таке можна найти?
    – інфраструктура. З дорогами за останні роки стало краще, але все-таки. А от зупинки в нас не дуже, крім того, для прикладу на зупинці навпроти готелю Львів або на Сихові через зупинку йде 10 мрашрутів, очевидно, що її треба првильно спланувати, зробити втричі довшою чи ще там щось… але також багато людей любить стати біля переходу замість того, щоб трохи пройти.
    – ціна. В Европі середня вартість проїзду 25 грн за поїздку, якщо брати абонимент буде дешевше. В Польщі здається десь 10 грн. При тому, що ціни на паливо відрізняються на 10-20%. От скажіть, ті хто хочуть европейський ГТ готові платити европейські ціни? Чи може ви всеще думаєте, що европейці їздять роверами тільки заради екології?
    3. В Любліні населення менше ніж 400 тис., а агломерація 550, принаймні вікі каже, що так було в 2008 році, цікаво чи сильно воно зросло… словом аж ніяк не Львів.

    Крім того у Львові вже стоїть кілька автоматів для квитків в тролейбуси і трамваї і вони якраз зупиняються на зупинці зазвичай за правилами.

    Словом, думаю, що спершу треба зробити наступні речі, інакше все інше немає сенсу:
    — треба навести елементарний лад з зупинками і навчити водіїв правильно зупиянтись. Це вимагає дуже мало коштів, і можна зробити швидко.
    — варто задуматись, щоб ГТ мав переваги в швидкості над приватним транспортом (міг заїхати в центр, виділена лінія чи ще щось таке). Це вже більш затратно, та й як то наші власники авто змиряться, що задрипаний автобус може їхати, а він нє.

    Крім того треба думати і над культурою самих пасажирів. Коли хтось каже, що шофер набиває повний салон, то в мене зразу питання, він що брав і запихав людей, хоча вони не хотіли заходити, чи як? Або де в Европі бачено, щоб зайти в автобус не подавши виду пройти в салон і тільки тоді почати кулупатись в кишенях за грішми…

    Е-квиток я підтримую, тільки надіюсь що це буде комунальна власність, а його творці будуть думати гад зручністю і прозорістю для користувачів, а не способом збивання бабла собі.

  • Андрій сказав:

    Та ми якось постійно рагулі рагулями. Якщо в Мінську та Москві додумались до такого. Перевізники купують найдешевші маршрутки з найдешевшими водіями. Почуваєшся чмом, коли тебе везуть. Трубки не піднімають, коли дзвониш поскаржитись. Я чомусь дуже сумніваюсь, що нема олігархів, які мають достатньо грошей, щоби вкласти в транспорт і заробляти на ньому гроші (і на міському і на міжміському). Але тут постійно кумівство і відсутність стратегічного мислення.