Чернівці: пільговиків виявилося вдвічі більше

Лип 20 2023 Опублікував в Е-Квиток

У тролейбусах почав діяти е-квиток
В комунальному транспорті працюють валідатори

В Чернівцях запрацював електронний квиток

У 2023 році в Чернівцях почали впроваджувати електронну систему оплати і контролю проїзду (АСОП). Зробили це доволі бюджетно й обмежено, але головне — воно працює. І на все витратили близько року часу.
Якщо вам цікаво як це все відбувалося, то загугліть: “суспільне Чернівці квиток” (без лапок). Так ви отримаєте всі ключові статті на цю тему без політичної жовтухи і т.п. (клац).

https://suspilne.media/438705-u-cernivcah-transportni-kartki-otrimali-40-pilgovikiv-skilki-se-potribno-dla-zapusku-e-kvitka/

https://suspilne.media/522889-u-cernivcah-z-1-serpna-planuut-zrobiti-bezgotivku-oplatu-v-komunalnih-marsrutkah/

А в цьому блозі ми проаналізуємо найцікавіше — отримані дані про перевезення пасажирів.

На початку липня 2023 року КП “Чернівецьке тролейбусне управління” опублікувало на своїй сторінці у facebook перші підсумки (місяць) роботи електронного квитка.

Виявилося, що кількість перевезених пільговиків є на 53 % більшою(!) ніж кошти, які виділялися як компенсація з бюджету у всі попередні роки. Ще раз: всі попередні роки підприємство отримувало на половину(!) менше коштів, ніж було фактично потрібно.

Про що це свідчить? Що оті всі зойки на зразок: “Влада накручує кількість пільговиків (мертві душі) і розкрадає кошти на цій схемі!!1” — виявилися пустою зрадофілією, яка не має нічого спільного з реальністю. 🙂 А ви були серед цих зрадофілів?

Жодне транспортне підприємство в Україні ніколи(!) не отримувало повний обсяг компенсації за перевезення пільгових категорій громадян. І саме тому реальний облік пасажирів настільки затягувався/відкладався у наших містах. Ні, не тому що це була схема розкрадання коштів, а тому що довелося б виділяти з бюджету значно більші суми. Відповідно, це означало б, що на ремонт доріг/садочків/шкіл/парку залишалося б дуже мало коштів. Бо бюджет не гумовий, і якщо на щось треба більше грошей, то їх беруть з інших статтей витрат. Ось і вся історія. Але зрадофілам цього не зрозуміти, і вони вигадуватимуть нові версії теорії змови.

А як раніше обліковували пільговиків в транспорті? Доволі “аналогово” 😆 Раз на скількись років силами перевізника (іноді із залученням чиновників) проводилися обстеження пасажиропотоку. Працівники/посадовці заходили в транспорт і рахували кількість перевезених пасажирів за рейс, з них пільговиків і платних. На основі цих даних виводили коефіцієнт кількості пільговиків до платних пасажирів, і відповідно до цього коефіцієнта розраховувалася сума компенсацій з бюджету.

До 2016 року така компенсація проводилася з державного бюджету (як це і передбачено Конституцією!), але потім нам всім розказали казку про децентралізацію, і скинули ці витрати на місцеві бюджети (порушення Конституції, ст. 142). До речі, за всі роки (з 1993) сума необхідних компенсацій в кращому разі становила не більше 65% від потреби.

https://www.volynnews.com/news/economics/lpe-zmenshylo-koefitsiyent-pilhovykh-pasazhyriv-na-40/

Як і чому зростає вартість проїзду

Які висновки?

  1. Бідна країна не може мати настільки розвиненого громадського транспорту. Це банально “не по кишені” нам. До того ж, електротранспорт — це супер-дорого! Це значно дорожче ніж транспортна система на дизельних автобусах. І це факт, а не припущення.
  2. Популізм політиків на всіх рівнях (роздавання пільг) призвів до того, що понад половина пасажирів (особливо в електротранспорті) — це пільговики. А в бюджеті немає коштів на повноцінне відшкодування.
  3. Пільги ніхто не скасує, бо це стане політичним самогубством.
  4. Навіть скасувавши пільги це не сильно допоможе транспорту, бо це не є самоокупна послуга (крім маршруток, та й то не на всіх маршрутах) і потребує значного фінансування з бюджету.

Про монетизацію пільг. З досвіду знаю, що після схожих публікацій в коментарі приходять мудрагелі (крім зрадофілів), які починають розповідати про монетизацію пільг. Ні, це не спрацює. Потрібно фінансувати саме послугу перевезення пасажирів, а не збільшувати пенсію на кількасот гривень коштом міського бюджету.

Про це детально пояснено у цій статті: ЧОМУ ПРОГОЛОШЕНА УРЯДОМ МОНЕТИЗАЦІЯ ТРАНСПОРТНИХ ПІЛЬГ Є ФІКЦІЄЮ

Читайте також:

Злидні 2016. Бюджетні компенсації за пільговиків

Е-квиток в містах України. Скільки грошей і пасажирів?

Скільки коштує громадський транспорт

Чернігову вдалося?

Транспортна аналітика з Польщі

Новий перевізник у Вроцлаві: контракт на 120 млн злотих

Коментарі відключені для цього запису