Впровадження електронного квитка у Львові, здається, стає реальністю.
Цього тижня (5.04.2021) транспортні чиновники ЛМР показали процес монтажу першої партії (пробної) валідаторів системи е-квитка. На сайті ЛМР навіть фотосесію опублікували.
Валідатор – це електронний компостер до якого ви будете приклада картку (е-квиток), смартфон з NFC або паперовий разовий квиток з QR-кодом. Ось вам відео з Вінниці щоб було більш зрозуміло: вересень 2019
Коротко нагадаю про різні етапи впровадження е-квитка у Львові.
Нагадую, що електронний квиток (АСОП) став можливий лише з 2017 року після того, як у Верховній Раді народні депутати проголосували за відповідні зміни до законодавства. Читайте про це тут.
Хоча перші презентації відбулися “ще за Синютки в ЛМР” у 2014 році… але то все було показуха для плебсу.
Після цього, доволі швидко ПриватБанк реалізував свій варіант оплати через QR-коди та додаток Приват24 у електротранспорті (ЛЕТ).
Відео з місцевих новин: лютий 2017
Таку послугу вони реалізували у багатьох містах України.
Пізніше з’явилася можливість оплати через SMS, по bluetooth’у …, але то малопопулярне.
Щодо повноцінного е-квитка, то в ЛМР давали чергові обіцянки і все нові дати впровадження.
Скандали, тендери, нові скандали, нові тендери, …
А пригадуєте, як у травні 2018 відбулася незрозуміла піар-акція з встановлення в кількох
трамваях (саме так – в кількох вагонах, а не у всіх) валідаторів від Ощадбанку та MasterCard?
Цитата:
“на маршрутах №1 та №9 їздитиме по одному трамваю з терміналами для безконтактної оплати проїзду, а інші вісім встановлені на трамваях №8.”
По одному трамваю з терміналом на один маршрут, Карл! Навіщо???
Вже не кажу, що трамвайних маршрутів у Львові є 9, а на тролейбуси взагалі забили 🙂
Навіщо це робили, крім як для піару – не ясно. Вже у 2019 році ці штукенції демонтували.
Кілька відео з тієї акції-окозамилювання, бо ж політика в Україні – головне демонструвати бурхливу діяльність 😉
травень 2018
5 квітня транспортний чиновник мерії Андрій Білий опублікував відео, в якому показано процес монтажу валідаторів в трамваях:
а також виклав календарний план проекту е-квитка, але не надав можливості завантажити його, так що – робіть скріншоти! Для тих, кому ліньки – зберігайте цей.
В 2022 році е-квиток (АСОП) у Львові мають повноцінно запустити!
Що насторожує:
- Спочатку посадовці заявляли, що будуть проїзні тривалої дії (місячний, квартальний і т.п.), а тепер вже про це не згадують.
То чи будуть місячні проїзні? - Казали, що тривалість пересадки буде 60, а можливо й 90 хв (зараз діє в ЛЕТ по QR-коду). Потім вже казали про 45 хв, а вчора (5.04.2021) мер Садовий заявив про 40 хв.
То який час буде для пересадки і чи буде взагалі? Чую, що щось хмімічать в ЛМР.
Щоправда, в інших містах України також нахімічили, і безкоштовних пересадок в межах часу або взагалі немає (Тернопіль, Луцьк, …) або вони обмежені за видами транспорту,
як от у Вінниці, де з приватної маршрутки (яких там аж 240 штук!) не можна пересісти на комунальний електротранспорт чи автобус. О, а ще там різна вартість проїзду в різних видах транспорту. - Монтаж (і відповідно запуск) валідаторів та БК в “маршрутках” відтягують як можуть.
Тут все очевидно для нас, але неочевидно для більшості мешканців – грошей на покриття різниці після “виведення готівки з тіні”(с) в бюджеті нема.
Тут про це пояснено: https://demyandanylyuk.wordpress.com/2020/07/22/how-much-public-transport-costs-part-1/
Що ж, процес пішов і це добре, але в повітрі витає запах зради …
Прочитайте інші статті:
Е-квиток в містах України. Скільки грошей і пасажирів?
https://ekvytok.lviv.ua/spring-2021-eticket-in-ukraininan-cities/
Громадський транспорт: як це працює у Вроцлаві
https://ekvytok.lviv.ua/transport-in-wroclaw/
Варшава за рік витрачає понад 4 млрд злотих на транспорт
https://ekvytok.lviv.ua/warsaw-spend-4-bln-yearly-on-transit/
Новий перевізник у Вроцлаві: контракт на 120 млн злотих
https://ekvytok.lviv.ua/new-carrier-in-wroclaw-120-mln-pln/
Транспортна весна 2016 у Польщі
https://ekvytok.lviv.ua/transport-spring-in-poland-2016/
Угода між містом та перевізником. Польща.
https://ekvytok.lviv.ua/city-commuter-contract-poland-2015/