Еволюція триває. Перезапуск е-квитка

Бер 13 2024 Опублікував в Е-Квиток

В огляді Полтава, Житомир, Хмельницький, Чернігів

Сьогодні пропонуємо до вашої уваги короткий огляд стану справ з громадським транспортом та електронним квитком в кількох містах України.

Полтава

Про це місто ми писали вже не раз (один, два). Там не вщухають пристрасті і, просто, якісь максимально популістичні заяви і навіть рішення від місцевої влади (до речі, там усунули з посади мера). Якщо ви хочете найбільше крінжове місто України в плані транспорту — то це точно Полтава!

Наприклад, у лютому 2024 року місцева влада змусила власників системи е-квитка (яку там вже кілька років не можуть запустити!) продати бізнес іншій людині. Так-так, ви все правильно прочитали. Вдумайтеся в написане 🙂 “Правова держава”. Оце так ми йдемо в ЄС. Цікаво, чи було щось схоже в якійсь з держав-членів? Ну хоча б в якійсь Румунії. Знаєте про таке? Поділіться в коментарях.

В ОПЕРАТОРА Е-КВИТКА «ФАРГО СІСТЕМС» ОФІЦІЙНО ЗМІНИВСЯ ВЛАСНИК

Далі ще краще:

У ПОЛТАВІ ПЛАНУЮТЬ ОНОВИТИ ТРАНСПОРТНУ МЕРЕЖУ ТА ЗАПУСТИТИ КОНКУРСИ ДЛЯ ПЕРЕВІЗНИКІВ

Ну і як тут не робити lol та rofl? 🤣
Після цілковитого провалу реформи 2022 року вони хочуть повторити все ще раз.

Цитуємо:

Цього тижня Катерина Ямщикова повідомила про розроблення нової транспортної мережі:
— Транспортна система нашого міста — це больова точка і велике завдання для перезавантаження. Електронний квиток — вже почав свою нову сторінку прозорого розвитку, в процесі оснащення кожної одиниці транспорту GPS-трекером. Наступний крок — оновлення транспортної мережі та запуск відкритих конкурсів для перевізників.

Шановна пані Ямщикова, що саме ви плануєте оновлювати? І про які “відкриті конкурси” ви кажете, якщо вони вже даааавно відкриті по всій Україні? Якщо раптом хтось ще не знає, то всі конкурси на призначення перевізників автобусних маршрутів будь-де в Україні регулюються постановою КМУ №1081 від 2008 року! Це вже 14 років як! Ало! Як чути???

Про процедуру конкурсів ми вже десятки разів писали на цьому сайті: вона не вирішує проблеми якісної роботи громадського транспорту!
Детальний матеріал на цю тему: Скасовуйте конкурс!

А нещодавно вийшла свіжа публікація (2024), в якій автори пояснюють як це працює в країнах ЄС.

То скільки ж можна робити ці пустопорожні заяви про “нові конкурси”, “прозорість”, “відкритість” і т.п.? Якщо ви не розумієте, то вкотре пояснюємо: без зміни українського законодавства (його змінює Верховна Рада), нічого не зміниться у галузі перевезень. Нічого! Ви це розумієте? 🙂 Це запитання актуальне і до місцевих журналістів, також 😉

Далі до цього хаосу ще підключився народний депутат

НАРДЕП УСТЕНКО: ПОЛТАВА МАЄ РОЗІРВАТИ КАБАЛЬНИЙ ДОГОВІР З «ФАРГО СІСТЕМС» ТА ЗРОБИТИ ОПЕРАТОРОМ Е-КВИТКА КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО

На думку народного депутата, подібні компанії в ЄС є муніципальними, адже оператор е-квитка — це монопольний бізнес. Натомість у Полтаві цю монополію віддають приватнику. 😆

В чому саме полягає монополія? Зрештою, якщо не подобається приватний оператор, то чого ви одразу не робили комунальне підприємство, як у Вінниці чи Львові? Аааа… бо в бюджеті немає коштів, так? А кредити брати ви також не хочете. То що тоді? 🙂 Про прибутковість цього бізнесу відкоментовувати навіть не будемо. Нардеп далекий від розуміння того, як працюють міські пасажирські перевезення.

Нові обіцянки покращення

ТРАНСПОРТНИЙ ВІДДІЛ ДУМАЄ НАД ВИКОРИСТАННЯМ НА МАРШРУТАХ ПОЛТАВИ АВТОБУСІВ «СЕРЕДНЬОГО КЛАСУ», МОЖЛИВО, З ІНШИХ РЕГІОНІВ

Цитуємо:

З’явилася інформація, що влада бачить стратегію розвитку пасажирських перевезень у використанні автобусів середнього класу: «Богдан», «Еталон». При цьому була зустріч із київським перевізником, який наразі працює на маршрутах Житомира, і готовий зайти на полтавський ринок своїми «середніми» автобусами. Також є інформація, що такий перевізник може приїхати з Одеси

Тобто розвиток — це автобуси Богдан та Еталон? 😅 Ні, звісно, існують комфортні моделі автобусів цієї марки, але ж йдеться не про них, а про ось таке:

Ну і наступне запитання: якщо перевізники з Житомира та Одеса раптом (😅) захочуть працювати в Полтаві, то що буде з маршрутами в тих містах? Чи ви думаєте, у тих перевізників є купа зайвих автобусів, які стоять без діла? 😆 Ага-ага… охх…. оце в нашій країні біда. Гуманітарна, насамперед! І коли це все скінчиться … ☹️

Житомир

Ви, напевно, пригадуєте, що Житомир був одним з перших міст в якому запустили електронний квиток (відео 2017 року). Ну як запустили… намагалися, принаймні.

Е-квиток в Житомирі запускали через комунальне підприємство за участі “Ощадбанку”, щоб це було дешевше. В підсумку, за цю дешевшість й поплатилися. По-перше, “Ощадбанк” працює вкрай повільно, а по-друге з літа 2021 року пільгові картки стали платним і одними з найдорожчих в Україні — 120 грн! Заварили там таку кашу, що ого. Потім почали шукати інвестора, який би займався утриманням АСООП беручи відсоток від кожної оплати.

Все це тривало до 2023 року, коли в міськраді остаточно зрозуміли, що треба щось змінювати (всі проблеми з системою ми перелічувати не будемо, гугліть житомирські новини на цю тему). І от минулого року там провели конкурс на визначення приватного оператора системи е-квитка, який повністю її перезапустить і нестиме всі ризики та витрати. Все це, звісно, не безкоштовно.

З 23 березня 2024 року у Житомирі всі мають перейти на електронний розрахунок. Не ясно, чи це стосується також і приватних перевізників, тому слідкуємо за подальшим розвитком подій.

Незважаючи на те, що в Житомирі це вже другий запуск е-квитка — без ажіотажу та непорозумінь не обійшлося 😀

Раніше було ще таке:

Перевізники Житомира просять міську владу компенсувати вартість проїзду пільговиків

У Житомирі може подорожчати проїзд у громадському транспорті — коли і на скільки

У Житомирі обговорили підвищення цін на проїзд у громадському транспорті

Хмельницький

Тут, як і в Житомирі також перезапустили е-квиток. Про Хмельницький треба написати окрему статтю, бо без всіх нюансів (з lol-ами 😂 та rofl-ами 🤣) впровадження е-квитка в цьому місті — не обійтися. Хочете дізнатися в деталях? Напишіть в коментарях.

Якщо коротко, то в 2018 році там вже проводили конкурс на визначення оператора е-квитка, на якому перемогла компанія “ГЕРЦ”. Запрацювала їхня система у 2019-му. Сотворили вони казна-що: різні валідатори приймали різні способи оплати (так-так, це не наша помилка!). Кондуктори продовжували роботу паралельно з АСООП. В приватних “маршрутках”, звісно ж, е-квиток не запроваджували.

Отже, у 2023 році, коли закінчувався договір з компанією “ГЕРЦ”, міська рада провела новий конкурс на визначення оператора АСООП. На конкурсі перемогла фірма «Сіті Кард Систем». Компанія вже є оператором «Електронного квитка» у Луцьку, Володимирі та Нововолинську на Волині та у Костополі на Рівненщині. Наприкінці жовтня пов’язана з «Сіті Кард Систем» фірма перемогла на конкурсі у Житомирі. З кожної поїздки хмельничан компанія-оператор отримуватиме комісію у 8%. Вартість самої картки складає 80 гривень (привіт обуреним львівʼянам).

Розʼяснення про роботу е-квитка з 1.02.2024 від Хмельницької міської ради

Новації, які має запровадити «Сіті Кард Систем» у Хмельницькому:

  • всі валідатори будуть приймати оплату банківськими картками та пристроями з підтримкою NFC (смартфони, «розумні годинники» тощо)
  • мобільний додаток даватиме можливість купити електронну проїзну картку, відстежувати пересування транспорту та переглядати розклади руху
    (До речі, у Львові досі немає мобільного додатку до Леокарт 🙂)

Протягом кількох місяців після переходу до нового оператора в тролейбусах припинять приймати готівку. То що, в маршрутках і автобусах Хмельницького АСООП не працюватиме?

Очікується, що в квітні (2024 – ред.) почнеться повноцінна робота системи з новим оператором. Контролери будуть більш прискіпливо ставитися до пасажирів, особливо тих, які не дотримуються правил проїзду. Цього року перші валідатори мають з’явитися у приватному транспорті (то будуть в маршрутах чи ні? – ред.). Також планується повернення до виключно безготівкової оплати проїзду у тролейбусах. (якесь назад у майбутнє 😁)

Детальніше про оновлення АСООП та нового оператора в Хмельницькому читайте тут:

https://vsim.ua/tag/elektronniy-kvitok.html (тег “електронний квиток”)

«Електронний квиток» з новим оператором запрацює 1 березня. Що треба знати пасажирам

У Хмельницькому змінять оператора е-квитка. Чого чекати хмельничанам

«Електронний квиток» по-новому для хмельничан. Що треба знати
Там ще є цікава інформація про рухомий склад, його кількість та місткість. Для лінивих пишемо одразу тут: 70% рухомого складу автобусів в місті це Sprinter’и та їм подібні маломісткі ТЗ.

До речі, в коментарях як завжди невдоволені мешканці 😉

Які автобусні маршрути «Електротрансу» найприбутковіші (ІНФОГРАФІКА)

Якими маршрутками возять хмельничан (ФОТО)
На жаль, фото, які журналіст використав, є дуже умовними “з інтернетів”, а не реальні фото з вулиць міста

Огляд хмельницьких тролейбусів: характеристики та фото

То що скажете, писати окрему статтю про е-квиток в Хмельницькому? Пишіть в коментарях.

Чернігів

Про Чернігів ми вже писали. Тому повторюватися не будемо. Там досі триває запуск АСООП оператором якої є приватна компанія.

На даний час вони запроваджують безоплатні пересадки між маршрутами. Але те, як вони це роблять … потребує уваги 😁. До речі, хоч слово “безкоштовна” не є правильним, проте в даному випадку воно, здається, таки буде правильним, бо компенсації різниці не відбувається. Загалом, звісно ж, правильно вживати “безоплатна пересадка” (для пасажира).

Цитуємо

Як працює безкоштовна пересадка
“Для того, щоб скористатися даною функцією, необхідно завалідуватися в автобусі, і з моменту валідації у вас є 30 хвилин на безкоштовну пересадку. Тобто ви завалідувалися о 8:00, проїхали три-чотири зупинки, чи скільки вам необхідно було, вийшли. Заходите в інший транспортний засіб, наприклад, о 8:15, знову прикладаєте картку до валідатора і вам друкується або реєструється нульовий квиток – пишеться вартість нуль гривень. І до 8:30 у вас буде можливість скористатися знову цією функцією”, — пояснив Артем Тарасенко.

Пересісти можна з автобуса на автобус або тролейбус, а також з тролейбуса на тролейбус.

Здавалося б, все нормально, правда ж? Але читаємо далі:

“Оскільки зараз різна вартість, поки що з тролейбуса в автобус пересаджуватися заборонено. Але з автобуса в тролейбус дозволяється пересаджуватися”.

😅🤣🥲 Оооххх… ці українські муки бідності. І доки це триватиме?.. 🙁

До речі, 9 березня в Чернігові зросла вартість проїзду в автобусах. Що й не дивно, адже хтось має платити за ту “безкоштовну” пересадку.

Бонус: Львівщина

Увага! Львівщина в даному контексті — це не про місто Львів і не про “Леокарт”!

На Львівщині у десятьох маршрутках зафіксували порушення безготівкової оплати

ПОНАД 40% ВОДІЇВ ПРИМІСЬКИХ МАРШРУТОК ЛЬВІВЩИНИ НЕ ВМИКАЮТЬ ВАЛІДАТОРИ ДЛЯ БЕЗГОТІВКОВОЇ ОПЛАТИ

Хвалена-перехвалена система електронного квитка на автобусних маршрутах Львівської області буксує. Водії автобусів всіляко саботують її роботу. Що ж, це очікувано в умовах низьких тарифів та податкової оптимізації.

Ось такі от новини? Що скажете? Діліться думками в коментарях.
До речі, про які міста або які дотичні теми ви б хотіли прочитати на нашому сайті?

Читайте також:

Електронний квиток чи електронна оплата?

Транспортні записки українського самашедшого з Полтави

Субсидування громадського транспорту у Польщі. Рейтинг

Коментарі відключені для цього запису